Khamis, 4 Oktober 2012

Kebakaran Kecil Di Ko-Nelayan Laya-Laya, Tuaran



Kejadian berlaku kira-kira jam 3 petang tadi. Menurut saksi, dia melihat kepulan asal tebal dan bergegas ke tempat kejadian.

"Pada awalnya saya menyangka bangunan Kompleks Perikanan itu yang terbakar berikutan asap yang begitu tebal. Setibanya saya disana, saya mendapati hanya kebakaran kecil berlaku di kawasan lapang Kompleks tersebut,"

"Ternyata asap tebal itu datang dari pembakaran longgokan pelampung yang digunakan untuk mengapung kincir air di dalam kolam ternakan."
Tidak dapat dipastikan jika kebakaran itu disengajakan atau tidak kerana pagar Kompleks didapati berkunci dan tiada petugas yang mengawal pembakaran itu.

"Saya hanya dapat mengambil gambar kejadian dari luar dan gagal mendapatkan maklumat lanjut kerana pagar utama dikunci dan tiada sesiapa di situ untuk saya bertanya tentang kejadian.", kata saksi.

Pemberi Maklumat : Zakuan Chua ( Perumahan Laya-Laya, Tuaran )

Tiada ulasan:

Catat Ulasan